«Dear comrade Picasso!»: Russians at the archive of the Picasso museum in Paris
نویسندگان
چکیده
منابع مشابه
Picasso the Muslim Or ,
ion in Byzantium and Its Exhibition,” Convivium 2, no. 2 (2015): 112–33. For a particularly problematic example, in which the analogical or comparative method often blurs into genealogical claims, see L. U. Marks, Enfoldment and Infinity: An Islamic Genealogy of New Media Art (Cambridge, MA, 2010). 9. For a rare exception, see J. Jakeman, “Abstract Art and Communication in ‘Mamluk’ Architecture...
متن کاملWhen a Picasso is a "Picasso": the entry point in the identification of visual art.
We investigated whether art is distinguished from other real world objects in human cognition, in that art allows for a special memorial representation and identification based on artists' specific stylistic appearances. Testing art-experienced viewers, converging empirical evidence from three experiments, which have proved sensitive to addressing the question of initial object recognition, sug...
متن کاملThe Picasso Database Query Optimizer Visualizer
Plan Diagram A visualization of the estimated behavior of a selected plan in the plan diagram, when this specific plan is used throughout the selectivity space. Plan-replacement Diagrams Reduced Plan Diagram Shows the extent to which the original plan diagram may be simplified (by replacing some of the plans with their siblings in the plan diagram) without increasing the cost of any individual ...
متن کاملromantic education:reading william wordsworths the prelude in the light of the history of ideas
عصر روشنگری زمان شکل گیری ایده های مدرن تربیتی- آموزشی بود اما تاکید بیش از اندازه ی دوشاخه مهم فلسفی زمان یعنی عقل گرایی و حس گرایی بر دقت و وضوح، انسان عصر روشنگری را نسبت به دیگر تواناییهایش نابینا کرده و موجب به وجود آمدن افرادی تک بعدی شد که افتخارعقلانیتشان، تاکید شان بر تجربه فردی، به مبارزه طلبیدن منطق نیاکانشان وافسون زدایی شان از دنیا وتمام آنچه با حواس پنجگانه قابل درک نبوده و یا در ...
the analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films
از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...
15 صفحه اولذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Bulletin of the South Ural State University Series «Social Sciences and the Humanities»
سال: 2019
ISSN: 1990-8466,2413-1024
DOI: 10.14529/ssh190414